Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bloomberg US

Technologie

Tańsze może smakować lepiej

red. 04-03-2013, ostatnia aktualizacja 04-03-2013 01:00
źródło: materiały prasowe

Innowator - Wojciech Grześkowiak

Zaczęło się od pomysłu na mobilne oprogramowanie do monitorowania domowego budżetu. Robisz telefonem zdjęcia wszystkich swoich paragonów, aplikacja zlicza koszty poszczególnych towarów, sortuje je i kalkuluje, na jakie towary i gdzie wydajesz najwięcej. Ale na drodze do stworzenia takiego kontrolera domowych finansów Wojciechowi Grześkowiakowi – absolwentowi Politechniki Warszawskiej i SGH – stanęły bariery technologiczne i koszty. Porzucił pomysł. Na jego zgliszczach zbudował jednak Kwit.pl – internetową porównywarkę sklepów spożywczych.

Wcześniej Grześkowiak pracował w międzynarodowej korporacji, ale po trzech latach uznał, że pora na stworzenie czegoś własnego. Na FMCG (fast moving consumer goods – artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza, drobny sprzęt gospodarstwa domowego) w internecie trafił trochę przypadkiem. Ale gdy zapoznał się z analizami, wiedział, że to strzał w dziesiątkę.

Według szacunków wartość polskiego rynku FMCG w sieci to zaledwie między 0,1 a 0,2 proc. całego rynku spożywczego. Tymczasem w Europie Zachodniej spożywcze e–markety odpowiadają już za 1,5 proc. całej sprzedaży produktów spożywczych (liderem jest Wielka Brytania z ponad 4–procentowym udziałem). Ale pomimo tej  przepaści (a może właśnie z jej powodu) nasz rynek e–spożywczy jest jednym z najszybciej rozwijających się w rejonie. Eksperci szacują, iż w ciągu pięciu–sześciu lat zrównamy się ze średnią europejską, a sprzedaż dóbr spożywczych w sieci przekroczy w Polsce 1,5 mld zł rocznie.

Więcej w najnowszym numerze Bloomberg Businessweek: http://sklep.rp.pl/sklep/bloomberg_businessweek.php

Bloomberg
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" zamieszczonego na stronie www.rp.pl/regulamin i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.rp.pl/licencja
Rekomenduj artykuł, oddano głosów: 

Komentarze

Dodaj komentarz

Zaloguj lub Połącz przez | Załóż konto

Wypowiadasz się teraz jako niezalogowany

Pozostało znaków: 2500

Z ostatniej chwili
Najczęściej czytane
Najlepiej oceniane
common